Wedstrijdverslagen RKDFC/DPJ B1 2014-2015

ST RKDFC/DJP    B1 - Bekkerveld B2
Bekerronde 1 (0 - 6)

Vooraf:
Ja ja, het seizoen is weer begonnen. Nieuwe spelers, nieuwe trainers en voor het eerst kwam er een woord naar boven waar we ff aan moesten wennen: 'Wisselspelers'. We hadden 17 spelers en onze vertrouwde mascotte Max was er natuurlijk ook weer. Of te wel beter kan je het seizoen niet beginnen.

Eerste helft: (0 - 3)
Bekkerveld nam de aftrap en de wedstrijd was begonnen. En we merkten meteen dat het een lastige zou worden. Maar het ging goed. De eerste 20 minuten wisten we de tegenstander niet te laten scoren. Maar na nog geen 5 minuten daarna viel de eerste tegengoal. Die hadden we niet zien aankomen maar we speelden gewoon verder en bleven hoop houden. Maar de 0 - 2 viel ook al meteen daarna en toen wisten we dat we aan de bak moesten. Er werd maar gewisseld maar we vonden nog niet echt de oplossing. Tjeu bleef maar ballen naar voren schieten maar zelfs die kwamen niet altijd bij rood-wit aan. En voor we het wisten viel ook de 0 - 3.

Rust:
Ff pauze met siroop, een kort praatje maken en er weer flink tegen aan want we hadden iets goed te maken.

Tweede helft: (0 - 6)
We hadden een nieuwe opstelling en die bleek goed te werken want al snel hadden we onze eerste corner. Zo als gewoonlijk nam Jiri die maar de keeper wist de bal te onderscheppen en in één actie viel de 0 - 4. Het zat niet mee. Maar daar kwam onze laatste hoop. Leron kwam het veld in en die heeft wel wat manieren laten zien om een bal te raken. Toen dachten we dat we de eerste goal van t seizoen zouden maken want Geray zette de keeper op het verkeerde been maar hij kreeg em er niet in, ook Tom niet in de rebound. Tjeu bleef maar ballen opruimen achter in maar t had geen zin meer want 0 - 5 was al gevallen. En we dachten dat t niet erger maar ja, 5 minuten voor het einde viel een penalty en Adam was de enige die dat nog kon redden. Maar ook die was niet te stoppen. Nog een minuut en we dachten dat het 0 - 7 zou worden. Maar daar was Luc  die nog met een voet er tussen zat. Dus toch nog een goed einde van de wedstrijd.

Achteraf:
Lekker douchen en een lekker sjtukske cake met wat drinken want dat hadden we nodig.

Man of the match: Tjeu Horrichs.

Man of te article  : Daan Jeurissen